Dyrholm Audio - Vision Serien

Tråde Se tråd i gallerivisning

• Det er sjældent at der er nyheder fra Dyrholm Audio. Vi bruger lang tid på at udvikle vores kabler, og sender kun nye produkter på markedet når der lavet afgørende forbedringer.

Det er der nu.

Vi har udviklet en ny kabelserie – Vision Serien.
    Målet med Vision Serien har fra starten været, at overgå alt hvad vi tidligere har lavet. For at opnå dette, har det været nødvendig at bruge materialer vi ikke tidligere har benyttet, og selve opbygningen af kablerne er også væsentlig anderledes.
    Denne kabelserie adskiller sig grundlæggende fra alle vores tidligere modeller, ved udelukkende at anvende UPOCC (Ultra pure - Ohno Continuous Casting) kobbertråd til alle modeller.
    Ohno Continuous Casting er en støbeproces udviklet af professor Ohno fra Chiba Institute of Technology i 1982. Denne proces eliminerer tværgående krystaller i materialet, og kaldes også single crystal copper. Kobberet opnår en højere renhed og en super glat overflade under denne proces. Det betyder at elektronerne ikke skal vandre fra et krystal til et andet i hele kablets længde, med store lydmæssige fordele.
    Kabler lavet af disse kobbertråde lyder simpelthen bedre. Mere præcise, mere musikalske, mere detaljerede og mere dynamiske. Man er ikke i tvivl efter en sammenligning med selv det reneste OFC kobber (Iltfrit kobber) eller endda rent sølv.
    Der er kun få producenter af OCC kobber i hele verden, og vi får vores tråde fremstillet i dimensioner der er lydmæssig optimeret til de forskellige kabeltyper der er i Vision Serien.
    Der vil blive lavet højttalerkabler, signalkabler, powerkabler, digitalkabler, USB kabler og tonearmskabler i denne serie.
    De enkelte OCC kobbertråde bliver omflettet med bomuldsfibre, og derefter forseglet mod korrision. Denne opbygning beskytter mod vibrationer og statisk elektricitet. Mængden og tykkelsen af tråde varierer i de forskellige typer af kabler.
    Til Vision Serien har vi valgt stik, der sammen med OCC trådene udgør en samlet helhed. De fleste stik bliver leveret af ETI Research eller Furutech.
    Sammenlagt en musikalsk oplevelse langt over det sædvanlige. Denne kabelserie binder dit Hi-fi anlæg sammen på absolut bedste måde.

Der findes beskrivelser af de enkelte kabler på dyrholmaudio.com.

Hele serien bliver klar til levering i efteråret 2021. For mere information om hvordan du kan prøve kablerne, priser mm. kontakt John Dyrholm på mail@dyrholmaudio.com

Vedhæftninger

Kommentarer

membranole

Ny bruger
    Oprettet
    15/7/21
    Reaction score
    0
    Placering
    sjælland
    Rimelig kapacitet i et højtalerkabel bør ikke være noget problem for moderne effektforstærkere.
    Kun hvis man går til ekstremerne som f.eks. Goertz, og så i kombination med noget latent ustabilt.
    Balancen imellem kapacitet og induktion er ikke sådan at trylle med. Skal der være lav induktion, så skal det være twisted pairs, starquad eller coax. Kabler med afstand imellem lederne er af natur højinduktive, og det er jo sådan Nordost er. Til gengæld har de lav kapacitet, hvilket egentlig ikke er så vigtigt i HT kabler.
    Hvad de måtte anføre på deres hjemmeside, forholder jeg mig ikke til, de har bablet så meget vrøvl af sig gennem tiderne, at jeg ikke anser dem som troværdige anyways.
    Det jeg nævnte var at Nordost via deres konstruktion har opnået lavere værdier for RLC end det er muligt med et traditionelt parallel kabel.
    Fordi de i princippet har lagt mange højtalerkabler parallelt.

En kopi kan laves med et fladkabel/ribbon cable , det var vist populært på et tidspunkt, men skal isoleringen være teflon, rent kobberet ,gode stik osv bliver det også dyrt men alligevel langt fra Nordost pris.

Jeg har heller ikke meget sympati for Nordost med deres ekstreme pris niveau og de rygter der gå om snyd ved demoer af net-kabler.
    Men derfor kan deres konstruktion jo godt være smart .

membranole

Ny bruger
    Oprettet
    15/7/21
    Reaction score
    0
    Placering
    sjælland
    Tråden Hvorfor skal vi ikke stille spørsmål? | Hifisentralen på søstre kanalen rejse et vigtigt spørgsmål men også et spørgsmål som i mange tilfælde ikke kan besvares og tråden udstiller for en stor del bare den fundatalisme som også herske inden for hi-fi.

Som Dyrholm siger vil man sælge noget må man også tale om det , man kan vælge at tale om konstruktion og benyttede materialer som Dyrholm gør for vi har ikke et lydkvalitets meter som slå mere ud jo højre lydkvalitet , vi har kun vores ustabile øre og hjerne til rådighed ved det det mest vigtige ved hi-fi.
    .
    Et måleinstrument som er ustabilt men også et instrument som kan detekterer hvad andet måleinstrumenter ikke kan , nemlig lydkvalitet , vi kan typisk med stor sikkerhed detektere når noget virkelig er godt og når noget er virkelig skidt, det er når vi havner i midten af disse yderpunkter det går galt og meninger brydes.

Det er lidt det samme med vores andre sanser vi har svært ved at konverterer vores sanseindtryk til måleresultater, vi har kun praktiske erfaringer/observationer til rådighed , det er dette videoen jeg linkede til for nogle indlæg siden kredser om på en rigtig god måde synes jeg.

Skal man sælge en æblekage så vil man også fremhæve at der brugt økologiske og de bedste råvarer og den er bagt med kærlighed i bedstemors køkken osv for vi har ikke noget kvalitets smags-meter og med synet har vi ikke et maleri/kunst kvalitets-meter, kun vores sanser, er til rådighed her opstår konflikten , den manglende viden om hvordan vores hjerne "måler"/oplever lyd smag og synsindtryk.
    Men igen vigtigt er at de fleste med stor sikkerhed kan skelne mellem noget der virkelig er godt og noget som er virkelig skidt. der i mellem uenigheden og diskussionerne ligger.

Mit indtryk af de få fabrikanter jeg har kendt er at de vil hi-fi som vi andre amature og de fleste er startet med en glødende interesse for hi-fi og , de er ikke!! snake-oil sælgere.

Er dog blevet noget rystet over at der muligvis har været snyd under Nordost demoer med volumen i forbindelse med net-kabler. Vil dog også sige at man er ikke en særlig erfaren hi-fi entusiast hvis man hopper på den.

Klart mange fabrikanter har problemer når de skal vise lydforskellen på produkter hvor prisen er den største forskel og ikke lydforskellen, fordi efter min mening er det sådan at når noget er relativt ens hvad angår materialer valg og konstruktion så lyder det også mere ens, mere af det samme giver samme lydsignatur.

Man kan anklage Dyrholm for ikke at opgive de data som trods alt kan måles på kabler , selvom jeg også mener at det ikke fortæller en skid hvis resultaterne ligger inden for det rimelige, men det viser dog at man har videnskabelig tilgang til opgaven.
    Men der ingen købetvang og de fleste seriøse fabrikanter/forhandler giver en lov at prøve i sit eget system også Dyrholm.

Batmobil

The big chief
    Administrator
    Oprettet
    17/5/21
    Reaction score
    23
    Placering
    Nordsjælland
    Torget vurderinger
    0
    Tråden Hvorfor skal vi ikke stille spørsmål? | Hifisentralen på søstre kanalen rejse et vigtigt spørgsmål men også et spørgsmål som i mange tilfælde ikke kan besvares og tråden udstiller for en stor del bare den fundatalisme som også herske inden for hi-fi.

Som Dyrholm siger vil man sælge noget må man også tale om det , man kan vælge at tale om konstruktion og benyttede materialer som Dyrholm gør for vi har ikke et lydkvalitets meter som slå mere ud jo højre lydkvalitet , vi har kun vores ustabile øre og hjerne til rådighed ved det det mest vigtige ved hi-fi.
    .
    Et måleinstrument som er ustabilt men også et instrument som kan detekterer hvad andet måleinstrumenter ikke kan , nemlig lydkvalitet , vi kan typisk med stor sikkerhed detektere når noget virkelig er godt og når noget er virkelig skidt, det er når vi havner i midten af disse yderpunkter det går galt og meninger brydes.

Det er lidt det samme med vores andre sanser vi har svært ved at konverterer vores sanseindtryk til måleresultater, vi har kun praktiske erfaringer/observationer til rådighed , det er dette videoen jeg linkede til for nogle indlæg siden kredser om på en rigtig god måde synes jeg.

Skal man sælge en æblekage så vil man også fremhæve at der brugt økologiske og de bedste råvarer og den er bagt med kærlighed i bedstemors køkken osv for vi har ikke noget kvalitets smags-meter og med synet har vi ikke et maleri/kunst kvalitets-meter, kun vores sanser, er til rådighed her opstår konflikten , den manglende viden om hvordan vores hjerne "måler"/oplever lyd smag og synsindtryk.
    Men igen vigtigt er at de fleste med stor sikkerhed kan skelne mellem noget der virkelig er godt og noget som er virkelig skidt. der i mellem uenigheden og diskussionerne ligger.

Mit indtryk af de få fabrikanter jeg har kendt er at de vil hi-fi som vi andre amature og de fleste er startet med en glødende interesse for hi-fi og , de er ikke!! snake-oil sælgere.

Er dog blevet noget rystet over at der muligvis har været snyd under Nordost demoer med volumen i forbindelse med net-kabler. Vil dog også sige at man er ikke en særlig erfaren hi-fi entusiast hvis man hopper på den.

Klart mange fabrikanter har problemer når de skal vise lydforskellen på produkter hvor prisen er den største forskel og ikke lydforskellen, fordi efter min mening er det sådan at når noget er relativt ens hvad angår materialer valg og konstruktion så lyder det også mere ens, mere af det samme giver samme lydsignatur.

Man kan anklage Dyrholm for ikke at opgive de data som trods alt kan måles på kabler , selvom jeg også mener at det ikke fortæller en skid hvis resultaterne ligger inden for det rimelige, men det viser dog at man har videnskabelig tilgang til opgaven.
    Men der ingen købetvang og de fleste seriøse fabrikanter/forhandler giver en lov at prøve i sit eget system også Dyrholm.
    Manglende viden og så alligevel ikke.Det er et fatum, at vores stress niveau og ude mange forskellige årsager der fremtvinger dette påvirker vores sanser. I lytte tot mellem forskellige farvede ens højttalere kom der forskellige opfattelser af lydsignaturen. For hver farve kom der forskelige men for den enkelte farve samme oplevelse.
    Jeg vil også mene at hvis man spiller en omgang luftig highway guitar rock i sin åbne røde Corvette Stingray med vind på den skaldede isse og den dejlige kæreste ved siden af lyder det federe end foran pejsen derhjemme på en dag med sne og slud og hende krampen der igen brokker sig over de efterladte underhylere i soveværelset.
    Sanserne og vores sindstilstand er helt sikkert med til at bestemme hvordan ting lyder.

Nordost nævnes i forbindelse med kabelsnyd....AudioQuest var vist også lige lidt rigeligt fremme i skoene med forskellige "målinger" på digital kabler........
    Vh
    Mik

• Indlæser…

Tråde Se tråd i gallerivisning

• Indlæser…

Bruger information

Dyrholm Audio
High-End Audio Kabler
Oprettede sig den
Reaction score
0
Link til alle artikler