Dyrholm Audio - Vision Serien

Tråde Se tråd i gallerivisning

• Det er sjældent at der er nyheder fra Dyrholm Audio. Vi bruger lang tid på at udvikle vores kabler, og sender kun nye produkter på markedet når der lavet afgørende forbedringer.

Det er der nu.

Vi har udviklet en ny kabelserie – Vision Serien.
    Målet med Vision Serien har fra starten været, at overgå alt hvad vi tidligere har lavet. For at opnå dette, har det været nødvendig at bruge materialer vi ikke tidligere har benyttet, og selve opbygningen af kablerne er også væsentlig anderledes.
    Denne kabelserie adskiller sig grundlæggende fra alle vores tidligere modeller, ved udelukkende at anvende UPOCC (Ultra pure - Ohno Continuous Casting) kobbertråd til alle modeller.
    Ohno Continuous Casting er en støbeproces udviklet af professor Ohno fra Chiba Institute of Technology i 1982. Denne proces eliminerer tværgående krystaller i materialet, og kaldes også single crystal copper. Kobberet opnår en højere renhed og en super glat overflade under denne proces. Det betyder at elektronerne ikke skal vandre fra et krystal til et andet i hele kablets længde, med store lydmæssige fordele.
    Kabler lavet af disse kobbertråde lyder simpelthen bedre. Mere præcise, mere musikalske, mere detaljerede og mere dynamiske. Man er ikke i tvivl efter en sammenligning med selv det reneste OFC kobber (Iltfrit kobber) eller endda rent sølv.
    Der er kun få producenter af OCC kobber i hele verden, og vi får vores tråde fremstillet i dimensioner der er lydmæssig optimeret til de forskellige kabeltyper der er i Vision Serien.
    Der vil blive lavet højttalerkabler, signalkabler, powerkabler, digitalkabler, USB kabler og tonearmskabler i denne serie.
    De enkelte OCC kobbertråde bliver omflettet med bomuldsfibre, og derefter forseglet mod korrision. Denne opbygning beskytter mod vibrationer og statisk elektricitet. Mængden og tykkelsen af tråde varierer i de forskellige typer af kabler.
    Til Vision Serien har vi valgt stik, der sammen med OCC trådene udgør en samlet helhed. De fleste stik bliver leveret af ETI Research eller Furutech.
    Sammenlagt en musikalsk oplevelse langt over det sædvanlige. Denne kabelserie binder dit Hi-fi anlæg sammen på absolut bedste måde.

Der findes beskrivelser af de enkelte kabler på dyrholmaudio.com.

Hele serien bliver klar til levering i efteråret 2021. For mere information om hvordan du kan prøve kablerne, priser mm. kontakt John Dyrholm på mail@dyrholmaudio.com

Vedhæftninger

Kommentarer

membranole

Ny bruger
    Oprettet
    15/7/21
    Reaction score
    0
    Placering
    sjælland
    Fint nok du har valgt at dokumentere lydforbedringen med dit valg af bl.a. gode materialer, er helt enig i at det kan have en overraskende stor betydning lydmæssigt , men har det også en betydning for overførslen af selve signalet?.

Det viser og beviser Ethan Winer i sin Null test at det ikke har ved at sammenligne overførslen af et musiksignal fra en $3 kabel med et til $700, som elektronikmand er jeg enig i testens resultat, jeg bruger også gangske almindeligt kobber og isolerings materialer til at måle selv de mindste signaler og de højeste frekvenser uden problemer.

Som sagt er jeg enig i at hørbare forskelle kan skyldes materialevalg, men hvordan? , ser frem til dit bud.
    Der er jo trods alt en markant prisforskel på dine kabler og en måleledning som kan sikre præcise måleresultater af selv de mindste signaler og højeste frekvenser.

membranole

Ny bruger
    Oprettet
    15/7/21
    Reaction score
    0
    Placering
    sjælland
    Respekterer naturligvis at du ikke ønsker at svare , havde dog håbet på input så vi kunne komme nærmere løsningen af denne gåde,. du må trods alt have en erfaring som overgår de flestes.

Som sagt jeg mener at kabler har en lydsignatur som jeg bl.a. kan tilskrive de valgte materialer, men skal jeg bevise og forklarer det inden for elektronikteoriens rammer kan jeg ikke gøre dette 100%., jeg kan kun sandsynliggøre at det muligvis er sådan, bl.a. på grund af lytte erfaringer som inkluderer blindtest.

Batmobil

The big chief
    Administrator
    Oprettet
    17/5/21
    Reaction score
    23
    Placering
    Nordsjælland
    Torget vurderinger
    0
    Mornings…..kabler kan nemt udløse en mindre borgerkrig. Jeg er med på den teoretiske del når det handler om sig al transmission. Fra - og stadig - rode med helt almindelige monterings/husholdnings kabler til de mere eksotiske hvor forskellige metaller blandes. Mit første møde med sådanne hybridkabler var japanske Isoda. Vi skal helt tilbage til dengang redaktøren på franske L’audiophile - Jean Hiraga - ramlede ind i Yukitomo Isoda og hans bror sån’ cirka - det må blive et slag på tasken - 80’erne. Det var et stift kabel med forskellige diameter tråd bygget med metaller såsom tin, kobber, zink, messing og aluminium. Kvadrattet var efter standarden lille. Men det kabel kunne nogle ting. Kontra andre kabler havde det en relativt højere modstand. Isoda blev dengang importeret og solgt af CBC Audio der importerede Martin Logan, Mission, Musical Fidelity og sågar dannede Primare Systems.
    Så et you tube klip for nyligt præsenteret af en koreaner bosat i Canada. Det handlede om kabler. Vedkommendes mening om kabler var, at uanset hvad, så vil et kabel trække fra - altså en komponent, som kan fungere som en flaske hals. Stof til efter tanke/debat……..

Dyrholm Audio

High-End Audio Kabler
    Oprettet
    13/7/21
    Reaction score
    0
    Placering
    Jylland
    Torget vurderinger
    0
    Nu er det ikke fordi jeg ikke vil svare og deltage i debatten, men har været hjemmefra hele weekenden og har også andre opgaver, så der må prioteres.

Den null test Membranole henviser til, har jeg set på et tidligere tidspunkt. Den beviser egentlig bare at det menneskelige øre (hjerne?) kan opfatte ting der i hvert fald endnu ikke er målbare.

Jeg har gennem de sidste mange år lavet forsøg med mange forskellige materialer. Tråd, isolering, stik, geometri, og uanset hvad der ændres på, kan det høres men ikke altid måles.

Især geometrien, altså hvordan kablet er opbygget, giver målbare forskelle. Disse målinger kan sammen med prøvelytninger give en ide om hvordan kablet skal opbygges. I signalkabler og tonearmskabler giver lavere kapacitet en tydelig bedre lyd og derfor forsøger jeg at holde den så lav som mulig.

Min erfaring siger mig, at 2 kabler der er opbygget på fuldstændig samme måde, samme isoleringsmateriale, samme stik, indbrændt lige mange timer, men hvor det ene kabel har en tråd af rent kobber, og det andet kabel har en tråd af forsølvet kobber. De 2 kabler lyder ikke ens. Uanset hvilken parameter der ændres på, ændres lyden også. Kapacitet, induktans og modstand kan der ikke måles forskel på i disse 2 kabler, men øret opfatter alligevel forskellen mellem de 2 forskellige tråde.
    Jeg kan ikke forklare det, men jeg, og mange andre kan høre det.

Jeg har tidligere lavet 2 næsten helt ens signalkabler. Den eneste forskel var den isolering der ligger på tråden. Det ene kabel havde bomuld på tråden og det andet kabel havde teflon. Der kunne ikke måles forskel på kapacitet og induktans. Disse kabler blev lånt ud til forskellige personer og brugt til flere demonstrationer. Ingen, udover jeg kendte til forskellen, udover at deltagerne vidste at kablerne ikke var ens. Ingen, overhovedet ingen, valgte kablet med teflon isolering som det bedste kabel. Ikke alle var i stand til at beskrive forskellen, men valgte alligevel kablet med bomulds isolering, som det kabel der var bedst at lytte på.

Så derfor laver jeg stadig nye forsøg. Der er stadig materialer jeg endnu ikke har afprøvet. Der kommer nye stik på markedet. Engang imellem rammer man noget der virkelig gør en positiv forskel. Vision serien gør en forskel. Det kan man kun opleve ved at høre kablerne ”live”. Ikke ved at måle om det signal der kommer ind i den ene ende nu også kommer ud i den anden ende. Der er mere mellem ørerne………… indbildning eller ej.

Den første af mine distributører som har modtaget Vision serien, og sammenlignet med X – Serien, skrev:
    "So far I think the difference is even more transparency, more space between sounds and I would say even more neutral sound.
    The X is great on space, depth and natural tone for acoustic instruments, but has a small emphasis on smooth and can sound slightly "slower" - not in a bad way of course, but in comparison the Vision is even more open and gives more micro dynamics, resolution and what I like most of all sounds a bit more engaging and exciting - X-Series is very nice and relaxed ("not nervous or harsh"), the Vision is still very clean and controlled, but provides a more energetic and therefore more engaging version of the sound."

Senest redigeret:

membranole

Ny bruger
    Oprettet
    15/7/21
    Reaction score
    0
    Placering
    sjælland
    Tak for svaret Dyrholm jeg er enig og har de samme erfaringer ,i øvrigt ikke kun med kabler men med alle passive komponenter.
    Kablet består jo af også grundlæggende af passive komponenter, lederen er en modstand , det der er mellem de to ledere danner en kondensator og geometrien er bestemmende for induktion (spolen).

Men er kablet fornuftigt konstrueret påvirker disse "komponenter " ikke audio signalet , det viser Ethan Winer i sin nultest, og jeg siger det på en måde med min omtale af måleledninger.

Så desværre kom vi ikke videre i denne omgang andet end at udveksle erfaringer om hvordan "forskelige vine smager" hvilket jo også er svært målbart.

membranole

Ny bruger
    Oprettet
    15/7/21
    Reaction score
    0
    Placering
    sjælland
    Kan ikke lade være med at henvise til denne tråd på søster kanalen her ender dette spørgsmål som debatteres knapt så fredeligt som her.

Hvad er problemet .
    Helt klart mangel på beviser opskruede priser og tvivlsom reklame materiale med påstande, anprisninger og forklaringer der direkte er fejlagtige eller på kanten af dette.
    Et eksempel fra Dyrholm

"Ohno Continuous Casting er en støbeproces udviklet af professor Ohno fra Chiba Institute of Technology i 1982. Denne proces eliminerer tværgående krystaller i materialet, og kaldes også single crystal copper. Kobberet opnår en højere renhed og en super glat overflade under denne proces. Det betyder at elektronerne ikke skal vandre fra et krystal til et andet i hele kablets længde, med store lydmæssige fordele. "

Man give et forkert indtryk af hvordan AC signalet faktisk bevæger sig i en leder, signalet bevæge sig som Newtons vugge viser :

Sådan kunne jeg blive ved , men denne simplificering og på grænsen af sandheden er nøjagtig det samme som foregår i alle andre brancher hvor man skal skal sælge produkter som er meget eksklusive , såkaldte prestige produkter high-end det bedste og ikke mindst meget dyre produkter, hvor det er vanskeligt at bevise videnskabeligt eller begrunde at folk faktisk for valuta for deres investering.

Tror ikke nogen er ubekendt med at der bliver smurt tykt på i reklame. Bl.a. at modvirke at prisen med hensyn kvalitet er eksponentiel,, hvilket lydgengivelse typiske ikke er. Det sidst nøk i lydgengivelse koster uforholdsmæssigt meget sådan har det altid været og det kan også begrundes hvorfor det er sådan, man må dog sige at i nogle tilfælde er priserne simpelthen absurde.

Men !!!!!!!!!! alle de ting som Dyrholm nævner er jeg faktisk enig i giver bedre lyd , deformering af krystaller af en leder der trykket i produktionen kan genoprettes ved såkaldt rekrystalisering/udglødning .
    Men det er svært til umuligt at bevise at det vil giver en lydmæssig forbedring med andet en øre og hjerne.

Videnskabeligt vil ud-glødning en mikroskopisk bedre lede-evne i materialet hvilket beviser at der faktisk sker noget, men det er ændringer som slet ikke hænger sammen med det oplevede, og det er problemet i en nøddeskal mellem måle-mafiaen som klart hersker på hifisentralen.no , og dem som faktisk lytter og har et mål med deres hi-fi, det burde være omvendt men sådan er det desværre ikke .

membranole

Ny bruger
    Oprettet
    15/7/21
    Reaction score
    0
    Placering
    sjælland
    For for fanden kan der ikke rettes stave fejl og uheldige formuleringer i indlæggende til fordel for alle parter ? ?? ? ? ? ? ? ? ?? ? ? ? ? ? ?? ?= ? ? ?? ?? ?

membranole

Ny bruger
    Oprettet
    15/7/21
    Reaction score
    0
    Placering
    sjælland
    Det ovenstående indlæg blev en smule rodet og uklart, jeg ridser lige op hvad jeg mener og står på mål for.

Der er lydforskelle som ingen 100% har en elektrisk teoretisk eller målbar forklaring på.

Derved opstår et problem for dem der skal sælge, vil man overleve må man må man i nogle tilfælde finde på noget, helst unikt for produktet noget man har opfundet som giver forklaringen på at netop ens produkt lyder bedre end konkurrentens.

Når der stort set ingen forklaring er så vil augmentationen reklamen naturligvis bliver noget luftig og kan komme til at balancere på kanten af sandheden.

Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal forholde mig til dette , på den ene side har jeg forståelse for at man ikke som jeg som intet skal sælge bare kan sige at noget lyder bedre end andet, men jeg aner ikke hvorfor men det er noget jeg har observeret , jeg kan ikke bevise videnskabeligt men køb mit produkt alligevel til 100K.

Jeg vil også at alt reklame for luksus produkter køre på denne knivsæg mellem drømme status ønsket om have det bedste, være noget særligt løgn og sandhed og der er altid smurt lidt ekstra på , hi-fi er ikke enestående i den hensende langtfra
    Meget få fabrikanter sælger produkter helt af sig selv fabrikanten må vælge en strategi for at ramme kunden.

Det er nemt at sige som i mit link til søster-kanalen at det hele er ren snake oil hvis lydforskellen ikke kan bevises 100% videnskabeligt via teori og måling , nemt at sige at folks oplevelser åbenbart altid er placebo religion indbildning og manipulering, eller apparaterne er fejlkonstruerede hvis de udviser lydforskelle , begge dele kan naturligvis forekomme men bestemt ikke i alle tillfælde det er 100% sikkert

Dyrholm Audio

High-End Audio Kabler
    Oprettet
    13/7/21
    Reaction score
    0
    Placering
    Jylland
    Torget vurderinger
    0
    Mebranole, hvorfor gemme sig under mærkelige navne. Jeg kan bedst lide at vide hvem jeg har dialog med.
    Du blander begreberne sammen. OCC tråd skal/må ikke udglødes.
    Jeg spurgte min leverandør om hvorfor disse tråde er stivere end udglødet tråd, og svaret var:

Yes, OCC copper or silver wires are different from ordinary wires.
    Their internal crystal structure are free of defects. They do not require annealing to reorganize the crystals and repair defects.
    On the contrary, if the OCC wires are annealed, it will make their grains finer, increase grain boundaries, and reduce their high-fidelity transmission performance.

So occ wires are stiffer than regular wires, but they are more suitable for high-fidelity cables.

Med hensyn til lydkvalitet, henviser jeg til tidligere indlæg med reaktion fra kunder som har HØRT kablerne.
    Senere tilbagemeldinger fra Danske kunder der har HØRT kablerne er også tydlige. De beholder dem.

God weekend

sni

Ny bruger
    Oprettet
    26/9/21
    Reaction score
    1
    Placering
    Aarhus
    Det stivere kobber kan man nu få på mange måder.
    Hvis man tager udglødet kobber, og bukker det mange gange, så bliver det stift og porøst, og vil ende med at brække.

Mht. målinger af forskelle på kabler, så passer det ikke helt, at der ikke kan måles forskel på det ene og det andet.
    Jeg har en Audio Precission Audio Analyzer, og når man måler på f.eks. en forstærker, så kan man ikke engang flytte på kablerne, uden at det ses på f.eks. en FFT eller THD analyse.
    Ganske vist ligger det pænt langt nede i niveau, men ikke længere nede, end at det stadig er relevant, når man bygger forstærker - eller bufferkredsløb.
    Og for relevansens skyld, så vil jeg mene, at det vil være meget nemt, at måle hvad Dyrholm Vision spk-3 gør ved signalet, eftersom det er enkeltleder kabler, hvor lederne kan holdes separate, og dermed resulterer i højest mulig induktion.
    Der er ikke mange forstærkere, der er upåvirkede af helt separerede ledere, og særlig high power amps kan revne bukserne godt og grundigt på den måde.
    Alt efter hvor tyk isoleringen er, så kan man få has på noget af induktionen ved, at sno lederne sammen så stramt som muligt.
    Jeg ville dog foretrække et kabel, hvor + og - lederne ligger i et fast mønster, så der kan opnås fuld kontrol med de reaktive egenskaber.

Bedste hilsener

Søren

Mr. Snakeoil

Ny bruger
    Oprettet
    28/9/21
    Reaction score
    2
    Placering
    Sjælland
    Var det ikke en del nemmere at sætte sig foran sit velkendte setup og få en anden til enten at skifte kablet eller ikke og så bruge ørerne som det eneste til at detektere om der er en forskel eller ej. Det der med at få et kabel på prøve og selv sætte det på duer overhovedet ikke, for der vil enhver være påvirket af at vide kablet er skiftet og sådan er det bare og det er ikke noget man kan ændre på.

Et tydeligt bevis på at man hører forskelle der ikke er der når man ved/tror der er skiftet kabler, kan ses her:

http://kbh-hifi.dk/wordpress/wp-content/uploads/2015/02/140208-Klubmøde-Kabler.pdf

• Liker
    Reaktioner: sni

sni

Ny bruger
    Oprettet
    26/9/21
    Reaction score
    1
    Placering
    Aarhus
    Var det ikke en del nemmere at sætte sig foran sit velkendte setup og få en anden til enten at skifte kablet eller ikke og så bruge ørerne som det eneste til at detektere om der er en forskel eller ej. Det der med at få et kabel på prøve og selv sætte det på duer overhovedet ikke, for der vil enhver være påvirket af at vide kablet er skiftet og sådan er det bare og det er ikke noget man kan ændre på.

Et tydeligt bevis på at man hører forskelle der ikke er der når man ved/tror der er skiftet kabler, kan ses her:

http://kbh-hifi.dk/wordpress/wp-content/uploads/2015/02/140208-Klubmøde-Kabler.pdf
    Nu ved jeg ikke lige, om det er mig du henviser til, for så er svaret nej.
    Når man måler på forstærkerkredsløb, så er man interesseret i, at finde ud af hvad forstærkeren gør og ikke andet.
    Hvis man så forurener målingen med selve måleopstillingen, så er man jo på glat is.
    Derfor er det vigtigt at vide, hvad der skyldes måleopstillingen, og hvad der kommer udefra.
    Skæg for sig og snot for sig.

Mht. induktion i højtalerkabler, så tjek lige side 38 i manualen for ICEPower 1200 AS2.
    Her kan man se ICEPowers bekymring for induktive belastninger, hvor der skal afsættes noget effekt.
    Datasheet ses her: https://icepower.dk/buy/as-series/1200as2/

Mr. Snakeoil

Ny bruger
    Oprettet
    28/9/21
    Reaction score
    2
    Placering
    Sjælland
    Jeg henviser ikke til nogen men skriver generelt.
    Jeg var overbevist om at vi snakkede om signalkabler af forskellige slags og hvis der skal viden om materiale valg, målinger, opbygning og det at vide at kablet er skiftet til, før man kan høre en forskel, så vil jeg mene der er alt muligt andet indblandet end det der burde, nemlig hørelsen og så er skidt og snot blandet godt og grundigt sammen.
    De forskelle der evt kan måles ligger så langt nede at de er helt uden betydning for musiksignalet, men bevares der er da personer der mener at kunne høre en forskel der er 80 db nede hvad der svarer til en dæmpning på mindst 10.000 gange, men den slags må de for min skyld godt slås med.
    Angående højttaler kabler kan der nemt være forskelle som er så tydelige i en måling at det burde rive det røde flag frem med det samme, specielt nogle flettede kabler kunne tage livet af forstærkere.
    Men på højttalerkabler kan der nemt måles/høres en forskel på forskelligt tværsnit. Og så vil jeg mene at et kabel der evt kan tage livet af en forstærker er fejlkonstrueret, da ethvert 6 mm2 med 2 parallelt liggende ledere ikke laver den slags og er rigeligt til alle formål.
    Skulle den type kabel skabe problemer med forstærkeren, så vil jeg så mene at det er forstærkeren den er gal med.
    Skulle man komme i den situation hvor enten kabel eller forstærker er til fare for hinanden men at man ikke hører det, så synes jeg alle de andre fortællinger om forskelle falder til jorden.

• Liker
    Reaktioner: sni

sni

Ny bruger
    Oprettet
    26/9/21
    Reaction score
    1
    Placering
    Aarhus
    Jeg henviser ikke til nogen men skriver generelt.
    Jeg var overbevist om at vi snakkede om signalkabler af forskellige slags og hvis der skal viden om materiale valg, målinger, opbygning og det at vide at kablet er skiftet til, før man kan høre en forskel, så vil jeg mene der er alt muligt andet indblandet end det der burde, nemlig hørelsen og så er skidt og snot blandet godt og grundigt sammen.
    De forskelle der evt kan måles ligger så langt nede at de er helt uden betydning for musiksignalet, men bevares der er da personer der mener at kunne høre en forskel der er 80 db nede hvad der svarer til en dæmpning på mindst 10.000 gange, men den slags må de for min skyld godt slås med.
    Angående højttaler kabler kan der nemt være forskelle som er så tydelige i en måling at det burde rive det røde flag frem med det samme, specielt nogle flettede kabler kunne tage livet af forstærkere.
    Men på højttalerkabler kan der nemt måles/høres en forskel på forskelligt tværsnit. Og så vil jeg mene at et kabel der evt kan tage livet af en forstærker er fejlkonstrueret, da ethvert 6 mm2 med 2 parallelt liggende ledere ikke laver den slags og er rigeligt til alle formål.
    Skulle den type kabel skabe problemer med forstærkeren, så vil jeg så mene at det er forstærkeren den er gal med.
    Skulle man komme i den situation hvor enten kabel eller forstærker er til fare for hinanden men at man ikke hører det, så synes jeg alle de andre fortællinger om forskelle falder til jorden.
    Du har ret i, at de forskelle man kan måle, ved at flytte på signalkablerne ligger pænt langt nede.
    På de forstærkere jeg måler på, er den gennemsnitlige THD under - 100dB, men så betyder måleopstillingen pludselig mere, end man har lyst til :geek:.

Mht. højtalerkabler så har de flettede typer meget høj kapacitet, og det er nederen for en ustabil forstærker.
    En moderne lavimpedant og stabil poweramp er ret ligeglad med kapaciteter indenfor rimelighedens grænser.
    Induktive belastninger er derimod jævnt ondsindede også nu om dage, derfor bør man have kontrol med induktionen i bl.a. højtalerkabler. De flade Nordost højtalerkabler er gode eksempler på, hvordan man ikke skal gøre. De har en magnetisk udstråling, som selv elektrikerens tangamperemeter vil reagere på :giggle:.

Når alt det turbonørderi så er nævnt, så ville jeg nok kigge andetsteds efter de helt vilde HI-FI åbenbaringer.
    Der er næsten ikke noget, der slår en veludført akustik regulering :coffee:.

Mr. Snakeoil

Ny bruger
    Oprettet
    28/9/21
    Reaction score
    2
    Placering
    Sjælland
    Jeg er lige ved at sige at hvis rummet, højttalerplaceringen og afkobling er i orden, forstærkeren kan magte højttalerbelastningen uden problemer, så er man nået meget langt. Nogle er så heldige at rum og højttaler sidder tæt på lige i skabet, men ellers kan DSP udgøre mirakler der gavner langt mere end modsat, især i basområdet.
    Om kablet er viklet ind i silke eller plastik er af betydning svarende til mindre end en 1/100 % af det samlede resultat.
    Sagt på en anden måde snakkes/debatteres der mange ting som ingen betydning har og som først får (psykisk) betydning når man er klar over at ændringen er foretaget.
    Der findes også mulige forskelle som kan høres når man virkelig sidder og lytter efter lige det, men den slags synes jeg har så lille betydning for det samlede billede.

membranole

Ny bruger
    Oprettet
    15/7/21
    Reaction score
    0
    Placering
    sjælland
    Dyrholm skriver "Yes, OCC copper or silver wires are different from ordinary wires.
    Their internal crystal structure are free of defects "

Hvad tror du udglødning gør, du kan eventuelt bruge mit link i forrige indlæg jeg påstår ikke det er det samme, men det ligner.

Er enig i at renheden af kobber sølv kan høres, lige som blandinger af metaler høres , guld sølv og kobber lyder forskeligt , sølv belægning på kobber høres, fortining høres, det er også alt sammen nået der laves og sælges til mange og sådan har det været i lang tid.
    Men det gør det ikke nemmere at forklare og måle det.

Lydsignaturen går typisk igen i alle typer kabler hvilket heller ikke gør det nemmere at forklarer ,fordi tekniske issues som impedans interface fejl i apparater osv dermed er ude af billedet.

Vi er grundlæggende enige , materialer giver en lydsignatur det gælder både både ledere og isolatorer.
    Men stadigvæk er hoved-gåden hovedopgaven at bekræftes det teoretisk og målemæssigt på en sikker skudsikker måde. ellers vil det vedblive med at være snake-oil. og det er kun tro der holder gang i det., hvilket jo også er den typiske opdeling af hi-fi entusiaster de "troende" og "måle mafiaen"
    .

Dyrholm Audio

High-End Audio Kabler
    Oprettet
    13/7/21
    Reaction score
    0
    Placering
    Jylland
    Torget vurderinger
    0
    Dyrholm skriver "Yes, OCC copper or silver wires are different from ordinary wires.
    Their internal crystal structure are free of defects "

Hvad tror du udglødning gør, du kan eventuelt bruge mit link i forrige indlæg jeg påstår ikke det er det samme, men det ligner.
    Læs igen, det hele denne gang:
    Yes, OCC copper or silver wires are different from ordinary wires.
    Their internal crystal structure are free of defects. They do not require annealing to reorganize the crystals and repair defects.
    On the contrary, if the OCC wires are annealed, it will make their grains finer, increase grain boundaries, and reduce their high-fidelity transmission performance.

So occ wires are stiffer than regular wires, but they are more suitable for high-fidelity cables.

Svaret ligger jo i den del som du klippede fra.
    Udglødning laver krystallerne finere, mindre, kortere.
    Det er jo den forkerte vej at gå når kobberet lige har været igennem en meget dyr proces for at gøre krystallerne længere. Det er jo de lange krystaller man gerne vil have. Når kobberet skal bruges til lyd.

Mr. Snakeoil

Ny bruger
    Oprettet
    28/9/21
    Reaction score
    2
    Placering
    Sjælland
    Dyrholm, hånden på hjertet, vil du så kunne udpege om det er dit eget kabel eller et andet der sidder på hvis du hverken kan se det eller ved hvilket der sidder på ?
    Jeg er klar til at afprøve det med dig uanset hvilket setup det bliver på.
    Er der den slags forskelle som der skrives stort om, så må det være ret sandsynligt at du hører rigtigt 5 ud af 5, 10 ud af 10 eller 30 ud af 30 gange.
    Kan man ikke udpege kablerne i sådan en afprøvning, synes jeg skal slå lidt koldt vand i blodet mht fortællinger om hvor fremragende kablerne er og hvordan udviklingen er gået til.
    Jeg vil mene at når der tales om lyd, så er det eneste der er nødvendigt for at afgøre forskelle, ørerne.
    Der er ganske enkelt foretaget så mange forsøg hvor stort set alle faldt pladask i, når de ikke vidste hvad der var hvad.
    Og jeg har den mening om kabler at kan man ikke høre forskellen med ørerne, men der skal fortællinger til og man skal helst selv ha købt det, sat det på før forskellen optræder, så er kablet ikke mere værd end det der sad på før uanset om det er et standard printerkabel, de medfølgende signalkabler eller det billigste Harald Nyborg 4 mm2 højttalerkabel.
    Det er ikke et spørgsmål om at være troende eller ej, det er et spørgsmål om at man er født med 2 ører som er det eneste der er nødvendigt for at høre og det burde være det eneste der er nødvendigt for at høre en forskel på sådan noget som lyd.
    Jeg har været til rigtig mange demoer af kabler osv før i tiden og den dag i dag kan jeg nemt se hvad det var der foregik. Inden der skulle lyttes blev der fortalt hvad kablet gjorde og egentlig hvad man skulle lytte efter og er man blevet påvirket på den måde, så hører man faktisk lige præcis det og det gør alle tilhørerne underligt nok også. I sådan en demo hører alle præcis det samme (Som de lige er blevet fortalt)
    Igen må jeg henvise til den kabel test hvor personerne godt vidste at kablerne blev skiftet og de vidste hvilket kabel der spillede og hørte også nemt forskel, kablerne blev bare skiftet på en indgang som ikke var aktiv.

• Indlæser…

Tråde Se tråd i gallerivisning

• Indlæser…

Bruger information

Dyrholm Audio
High-End Audio Kabler
Oprettede sig den
Reaction score
0
Link til alle artikler
1
Dyrholm Audio sine annoncer